Připravujeme - noty

ed. Tomáš Slavický
Díky několika vydaným ukázkám (výbor Otto Schmida, 1901) bývají Responsoria oprávněně považována za Tůmovo vrcholné dílo. Tůmovo zhudebnění 27 responsorií z velikonočního officia (tzv. temných hodinek) vzniklo současně s edicí textů Svatého týdne (Vídeň 1759), a ačkoliv splňuje mnohé charakteristiky klasicismu, představuje zajímavý mezičlánek mezi barokním "stile antico" a historismem 19. století.
ed. Tomáš Slavický
Requiem solemne Jana Zacha je reprezentativním příkladem hudby komponované v Praze třicátých let 18. století. Ačkoliv se jedná o autorovo rané dílo, dočkalo se v 19. a 20. století mimořádné recepce. Tehdy přitahovalo pozornost zejména užíváním chromatismů, z dnešního pohledu je příkladem rozsáhlé a stylově rozmanité vokálně-instrumentální skladby, jejíž rozpětí sahá od retrospektivního kontrapunktu po dramatické efekty, inspirované skladbami J. D. Zelenky a italských autorů Vivaldiho generace.
ed. Ondřej Maňour
Písně kosmické, op. 8, komponované v roce 1914 na básně ze stejnojmenné sbírky Jana Nerudy, zahajují Novotného zralé tvůrčí období, současníky sice nedoceněné, předznamenávající však další vývoj evropské hudby. Sbírka dodnes nebyla provedena ani vydána, což nepochybně ochudilo vývoj české moderní hudby o cenné impulsy.
ed. Václav Kapsa
Poslední svazek edičního projektu zaměřeného na hudbu Josefa Brentnera přinese jeho druhou sbírku dvanácti árií vydanou jako Hymnodia divina, op. 3, v Praze roku 1718 či 1719, jež bude opět doplněna výběrem árií z rukopisných pramenů. Na rozdíl od prvního dílu edice duchovních árií, zahrnujícího pouze kompozice pro soprán či alt, obsahuje druhý díl rovněž skladby určené pro mužské hlasy.